FAQ

Promy24 faq

Gyakran ismételt kérdések

Kompállomások és menetrendek

A „Ro-Pax” hajó egyesíti a séta- és teherhajók jellemzőit. Mind az utas-/turistaforgalmat, mind a teherautó-szállítást kiszolgálja. A „Ro-Ro” a Roll on/Roll off hajó rövidítése. A Ro-Ro hajók a Ro-pax-szal ellentétben korlátozott számú kabinokkal rendelkeznek, így csak kevés teherautót és sofőrt tudnak fogadni.

Az aktuális menetrendek megtalálhatók, ha kiválasztja azt a napot, amelyre foglalni szeretne az „Foglalás most” keresőmotorunkban. Rendszerünk automatikusan megkeresi a legkorábbi elérhető időpontot, valamint megfelelő alternatív indulási időpontokat is kínál Önnek.

Nem, Lengyelországból nem indul közvetlen hajójárat Norvégiába. Foglalhat kompot Lengyelországból Svédországba és továbbhajózhat Norvégiába.

Igen, számos kikötő köti össze Franciaországot és Nagy-Britanniát. A legnépszerűbb útvonal a Calais és Dover közötti útvonal, amelyen naponta több mint 50 járat közlekedik.

Igen, van kompátkelőhely Cuxhaven (Németország) és Immingham (Egyesült Királyság) között. Ezt az útvonalat a DFDS üzemelteti.

Teherhajójegy foglalása

A teherszállítmányozási jegyet a szállítmányozási vállalatoknak, az utasjegyet a turistáknak szánják.

Ajánlott előre foglalni, hogy garantáltan legyen hely a kompon. A helyek száma korlátozott, így a kikötőben való megjelenés nem garantálja a jegyet.

Igen, meg kell adnia a vállalat elérhetőségét. A számlatulajdonosok hozzáférhetnek több mint 90 online elérhető útvonalhoz, az aktuális árakhoz és a kompokkal/hidakkal/alagutakkal/vonatokkal kapcsolatos információkhoz.

Hétfőtől péntekig reggel 8-tól este 10-ig dolgozunk.

Egyes árak csak regisztrált felhasználók számára elérhetőek.

A foglaláshoz a legfontosabb adatok a jármű hossza, a sofőrök száma, a rakomány súlya és a rendszám. Ha veszélyes árut szállít vagy szüksége van elektromos csatlakozásra, feltétlenül említse meg.

A nyílt jegy azt jelenti, hogy az első szabad kompon kelhet át.

Igen, ezt a foglaláskor feltétlenül jelezze.

A helyfoglalási számot a hajótulajdonossal történő helymegerősítés és a foglalás kifizetése után kapja meg.

WL – A várólista azt jelenti, hogy a foglalás a hajótulajdonos megerősítésére vár.

A foglalási szám megjelenik a rendszer visszaigazolásán. Megtalálható a fiókjában.

A járművezető a kikötőben történő bejelentkezéskor kap egy kinyomtatott jegyet. A sofőrnek csak a szállítmányozónk által generált foglalási számra van szüksége.

Portálunkon keresztül foglalhat egyirányú vagy oda-vissza kompátkelést.

Fuvarozási pótdíjak

A végső ár az alapárból, a BAF tüzelőanyag-támogatásból és (bizonyos esetekben) a tonnatartalom-támogatásból áll.

Egyes komphajó-üzemeltetők a növekvő üzemeltetési költségek miatt további díjakat, a bunker kiigazítási tényezőt (üzemanyag-pótdíjat) vezettek be. Ennek a díjnak az összegét havonta felülvizsgálják, és az üzemanyagpiaci helyzet függvényében emelkedik vagy csökken.

Az Eurotunnel üzemeltetője által bevezetett villamosenergia-pótdíj a villamos energia árának magas emelkedése miatt.

A rakomány súlya gyakran befolyásolja az árat, különösen a Finnországba irányuló kompátkelések esetében.

Az útvonaltól és a hajótulajdonostól függően a megrakott és az üres jármű ára között különbségek vannak.

A megrakott járműért további díjat lehet felszámítani. Ez az útvonaltól és a hajótulajdonos díjszabásától függ.

A második sofőr ára hajótulajdonosonként eltérő. A díj összegét a megrendelés leadásakor ellenőrizheti.

A kikötői díjakat az ár tartalmazza. Ha további díjak merülnek fel, tájékoztatni fogjuk Önt.

A fedélzeten

Az esetek többségében az ár tartalmazza a kabint a sofőr számára. Egyes útvonalakon az étel- és italfogyasztást is tartalmazzák.

A legtöbb teherszállító hajó esetében a járművezetőnek garantált a fülke. Erről meggyőződhet, ha felveszi a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a telefonszámon vagy e-mailben.

A legtöbb teherszállító hajó esetében a járművezetőnek garantált a fülke. Erről meggyőződhet, ha felveszi a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal a telefonszámon vagy e-mailben.

Nem mindig – ez az útvonaltól és a kompjárattól függ. A rövid átkelés általában étkezés és italok nélkül történik. A hosszabb utak gyakran tartalmaznak ételt és italt. A sofőr a kompra való felszálláskor kapja meg az utalványt. A sofőr mindig vásárolhat ételt a kantinban.

The driver absolutely can’t stay in the vehicle during the journey. He can go to cabin or passenger deck.

A dízelüzemű Frigo teherautóknak a nyitott fedélzeten kell parkolniuk. A foglalás előtt ajánlatos felvenni a kapcsolatot irodánkkal. Ellenőrizzük a kompjáratnál, hogy az Ön járműve felszállhat-e a fedélzetre.

Foglalási módosítások és lemondások

A foglaláshoz a legfontosabb adatok a jármű hossza, a sofőrök száma, a rakomány súlya és a rendszám. Ha ADR-t szállít, szüksége van hűtött elektromos csatlakozásra is feltétlenül említse meg.

Igen. Hozzáadhat kiegészítő szolgáltatást, azaz plug-in-t. További sofőrt foglalhat, vagy kérheti a regisztrációs szám megváltoztatását. Kérjük, előzetesen tájékoztasson minket a tervezett változtatásokról.

WL – A várólista azt jelenti, hogy a komp egy adott időpontban teljesen foglalt. A foglalás azonban ennek ellenére a hajótulajdonos megerősítésére vár.

Ha nem jelenik meg a kikötőben a lefoglalt kompátkelésre, a hajótulajdonos NO SHOW büntetést számít fel.

Igen, de erről előre tájékoztatnia kell minket. A kompszolgáltatóknak különböző lemondási szabályaik vannak. Az útvonaltól függően a lemondási kérelmet az indulás előtt 4-48 órával lehet benyújtani.

A hajótulajdonos késedelmes érkezés vagy lemondás esetén büntetést számíthat fel.

Fizetés a kompjegyért

A foglalás kifizetésének legkényelmesebb módja a kártyás, google pay, apple pay vagy BLIK fizetés.

A külföldön bejegyzett vállalkozások nem tartoznak a lengyel áfa-adó hatálya alá, ezért a weboldalon feltüntetett euro nettó ár a foglalásért fizetendő végső költség. Ez az a teljes összeg, amely az Ön számláján megjelenik. A Lengyelországban bejegyzett vállalkozásoknak 23%-os áfakulcsot kell fizetniük.

Nem, a bankkártyával történő fizetésért nem számítanak fel további pótdíjat.

A számlát körülbelül 3 nappal az átkelés után kapja meg e-mailben.

Veszélyes rakomány a komphajókon

Az ADR az Accord Dangereux Routie rövidítése, és olyan nemzetközi megállapodásra utal, amely leírja a veszélyes áruk szállításának feltételeit. Az árukat az UN-osztályok szerint osztályozzák. A közúton vagy tengeren szállított áruk esetében különböző ADR-besorolások léteznek. A közúti szállításnál biztonságosnak/szabványosnak tekintett rakományt a tengeri szállításnál veszélyesnek ismerhetik el, pl. szénakazal.

Veszélyesáru-nyilatkozat – a veszélyes áruk szállításához szükséges kötelező dokumentum.

Egyes ADR-árukat teljes mértékben tilos személyszállító hajókon szállítani (RO-PAX), és csak RO-RO hajókon utazhatnak. Minden komphajó-vonalnak saját szabályozása lehet a veszélyes áruk szállítására. Annak megállapításához, hogy az ADR rakományt fel lehet-e venni a fedélzetre, be kell nyújtania az UN-osztályt, az áru leírását és a csomagolási csoportot. Ezen információk alapján a kompüzemeltető meg tudja mondani, hogy a rakományt elfogadják-e a fedélzeten. Az ADR-szállításhoz kitöltött DGN-dokumentumra van szükség.

Üresen tisztítva – azt jelenti, hogy az ADR-t elvégezték, de a járművet teljesen megtisztították. Üres tisztítatlan – azt jelenti, hogy ADR-t vezettek, de a járművet nem tisztították meg (ADR-felár).

A kompátkeléshez szükséges dokumentumok

A járművezetőnek rendelkeznie kell személyazonosító okmányokkal – lehetőleg útlevéllel.

A határátlépéshez érvényes útlevéllel kell rendelkeznie.

Az uniós polgároknak érvényes útlevélre van szükségük az Egyesült Királyságba való beutazáshoz. A nem uniós állampolgároknak brit vízumra is szükségük lehet.

Az MRN az egyedi dokumentumok egyedi nyomon követési száma. Az MRN 18 karakter hosszú. Az árumozgás évével kezdődik, amelyet az uniós ország előtagja követ, azaz: 23PL; 23SE; 23DE.

Egyedi hivatkozási szám, amelyet a brit hatóságok kérnek az Egyesült Királyságba történő árubehozatal esetén. A GMR-szám létrehozásához be kell jelentkeznie a GVMS rendszerbe a www.gov.uk oldalon.

A GMR-szám létrehozásához be kell jelentkeznie a GVMS-rendszerbe a www.gov.uk címen.

Az ATA Carnet egy nemzetközi vámokmány, amely lehetővé teszi az áruk vám- és adómentes ideiglenes behozatalát. Ez az okmány lehetővé teszi az országba való belépést/kilépést a kereskedelmi vásárokra és kiállításokra szállított árukkal. Az ATA Carnet a helyi kereskedelmi kamaránál vásárolható meg.

A határátlépéshez érvényes útlevéllel kell rendelkeznie.

Az Európai Unió polgárai kizárólag nemzeti személyi igazolványukkal utazhatnak Tenerifére. Ha az Ön országa nem állít ki személyi igazolványt, akkor érvényes útlevélre van szükség.

Háziállatok és állatok a fedélzeten

Természetesen van ilyen lehetőség a legtöbb kompjárat esetében, amelyeket kínálunk. Ha háziállatával szeretne utazni, a hajótulajdonosok által előírt bizonyos követelményeknek kell megfelelnie. Általában szükséges, hogy az állatnak legyen útlevele, érvényes oltási bizonyítványa vagy megfelelő chipje. Ha részleteket szeretne megtudni az egyes útvonalakra vonatkozó követelményekről, kérjük, vegye fel a kapcsolatot irodánkkal.

Az állatállomány szállítása általában megköveteli, hogy a járművet nyitott fedélzeten parkolják. A járművezető felelős az állatok élelemmel és vízzel való ellátásáért. A fedélzeten nem mindenféle állatállománytípus fogadnak el. Célszerű az utazás megkezdése előtt felvenni a kapcsolatot irodánkkal. Utánanézünk a kompjáratnál az állatok szállítására vonatkozó követelményeiknek.